aKu

aKu

Sunday, February 13, 2011

StuDEnt liFE....bestTTT n TerBAik.....

Assalamualaikum wbt...
sejak kebelakangan ni rasa2nya cam masa tak cukup jer 24 jam sehari...terlalu byk keje yg kena settlekan..maklumlah sekarang final sem..memang busy giler ngan final year projek+pap+TECS+asgnmt+study lagi...waaaa....kekadang tension gak...rasa cam terseksa jiwa raga...hohoho...cam ayat dolu2 lak...hihihi
Aku mmg camni...kekadang jiwang+poyo...ehuhuhu...

Jom kita citer satu2 aper aktiviti yang aku buat sekarang niiii...
final year projek aku wat tentang daun ketapang...kalau korang nak tahu daun ketapang ni leh neutralkan air..so baik utk ternak ikan..rasa2nye cam aku dah pernah citer jerrrr...nilah hasil kajian aku..tp lum abis lagi yerr...
mls lah citer byk pasal daun ketapang ni..saper2 yg tak kenal daun ketapang tu ialah daun yg wat bungkus tempe tu..jgn tahu mkn tempe jer..mesti tahu gak yg daun ketapang tu byk kegunaannya...aku pun baru tahu sebenarnya...hihihi



ok then citer pasal pap-projek amalan profesional...mmg tersgtlah pro nyerrrr.....citer pap ni ialah keje dlm group yg telah ditetapkan seramai 11 org..kami dibagi sebidang tanah dan kena develop aper yg kena ader sehinggalah lengkap jd taman perumah...konon2 cam engineer lah tuu..nama pun amik civil engineering...kenalah wat sume tu..walaupun hanya 2 kredit tp kejenya masyaallah....byk sungguh yg kena wat...tension lagiiiiii.....tp alhamdulillah dpt group yg blh kerjasama...tq Allah....

next about TECS.....speaking sikit yer.. as we know before we are admitted to uni..we must take a MUET..tu wajib..tak kisah lah wat grade u get...but now UTM give a new condition. all student must be take a TECS-test english comm skill before grade...actually the objective TECS to confirmation graduate UTM can speak n writing english very well.if get band 3 and above, baru write in certificate..kalau tak dpt takde ape2lah..so bonus lah time interview keje nanti...hihihi....AKU????? tak tahulah band brp....ehuhuhu...tension lagi pasal english ni...so part communication dh settle 12 feb..part 2 about writing at 5 mac ok...so harap2 luluslah...hihihi...atleast ader improvement bila kuar dr UTM ni...

namapun student kan...asgnmt+test tu normal lah...kalau takde sume tu bkn nama studentkan..nanti dh keje mesti rindu nk amik test blk...takpelah....aku kena hadapinyer dgn tenang...yg pntg dah usaha..tak kisahlah dpt aper pun kan...selagi bergelar student mesti kena study dan terus study...lagi 3 bln jer lg nak keje semula..nanti mesti pening pasal hal keje pulak...so guna kan masa skrg ni ngan sebaik mungkin...insyaallah

so aktiviti yang paling best ialah aktiviti hujung minggu...memang besttt...kalau korang nk tahu..aku mmg suka msk..walaupun tak sesedap mana tp mmg minat masak...tak kisahlah kan sedap ker tak...yg pntg blhlah drpd takde...hihihi...menu hari ni mmg power.....ikan cencaru bakar+kuah kicap+sup sayur+bubur jagung n keledek n sagu + sagu gula melaka...sedap tauuuuuuu.....aku msk reramai ngan member2..kami mmg selalu camtu..gotong royong bab msk2 ni...i like....rasa2 nya time2 cam ni mmg ssh nk dapat pasni dah..maklumlah masak reramai guna dapur elektrik...hihihi...maklumlah student....ni lah hasilnya....





ok lah..penat dah aku merepek ni...tp yg penting kenangan  9 FEB 2011 jam 8pm mmg  tak leh lupa smpi bila2...harap2 sumer happy ending....kenangan aper yekkk..biarlah rahsia...hihihi

ok lah yer...nanti ader masa aku sambung lagi...insyaallah jika berkelapangan aku merepek lg kat blog ni yerrr...tp kena tunggu bila ada idealah...kekadang tak tahu nak tulis aper...maklumlah bkn penulis pun...hihihi...assalamualaikum

turn to Allah...His never far away...don't despair and never loose hope cause Allah is always by your side....everything will find the way....insyaallah

4 comments:

  1. amboii cantik ye ros..saper bg tu ;p

    ReplyDelete
  2. takde saper bg pun..amik time dinner anak n9...saperlah nk bg..lum jumpa yg sesuai lg...hihihi

    ReplyDelete
  3. emm,,kt merlimau ade x daun ketapang 2??

    ReplyDelete
  4. salam.. kat utm ni mana nk dpt daun ketapang eh? pls3 nk tau sebab ekor ikan sy terkoyak.. huhu

    ReplyDelete